BLOG

by CREO ARTE
|
17 Styczeń 2018

Facebook, nadciąga rewolucja. Nowości w mediach społecznościowych.

Facebook się zmienia, i to jak.
Do tej pory wszyscy eksperci w dziedzinie
social media jedynie spekulowali, w którą stronę może pójść ewolucja Facebooka. Teraz znamy już fakty. 
 

Na Facebooku systematycznie przybywa treści. W gąszczu reklam i promocji giną posty naszych bliskich i dalszych znajomychPrzewidywano, że Facebook stanie się z czasem platformą typowo biznesową a nawet handlową. Pojawienie się różnych form promocji dla firm i sklepów nasiliło tendencję do intensywnego promowania produktów i usług. Niektóre firmy nie maja już swojej strony internetowej gdyż obecnośc na Facebooku w zupełności im wystarcza. Użytkownicy zalewani promocyjną treścią nie wchodzą już tak często w relacje ze znajomymi. Informacji jest za dużo a najczęstszą aktywnością statystycznego :) użytkownika jest po prostu automatyczne, szybkie przescrollowywanie news feedu.

To właśnie miało skłonić Marka Zukermana do zmian w algorytmach Facebooka w 2018 roku. 
Portal powstał po to aby zbliżać ludzi i pomóc im pozostawać w stałym kontakcie, przypomina Zukerman. Przywołuje on wyniki badań, według których wzmocnienie relacji poprawia nasze samopoczucie i daje nam szczęście. Dzięki Facebookowi mamy być teraz po prostu szczęśliwsi. 🙂 

W praktyce oznacz to, że na news feedach użytkowników pojawiać się będą te firmowe posty,  które prowokują interakcje między użytkownikami. One to uzyskają wyższy wynik w rankingu postów tworzonym przez Facebooka. Zasięgi firm zostaną automatycznie zmniejszone a atrakcyjne treści angażujące użytkowników mają szan na większą ilość wyświelteń. Analogiczne kryteria bierze, już od jakiegoś czasu, pod uwagę Google – wszystko po to aby ułatwić i uprzyjemnić odbiorcy korzystanie z tego narzędzia a tym samym wydłużyć czas jaki przy nim spędza.

Facebook wypowiedział także wojnę tzw. engagement baitom. Są to posty zachęcające do konkretnej reakcji - kciuk w górę, serce, emotka, itp. Wliczają się w to również niezwykle popularne posty zachęcające do oznaczania znajomych lub komentowania wpisów sugerowanymi treściami. 

Jeśli użytkownik zdecyduje się odpocząć od treści oferowanych przez którąś z obserwowanych marek wystarczy, że naciśnie przycisk "snooze". Przez kolejne 30 dni nie zobaczy żadnego posta danej firmy na swoim ekranie.

Nowa taktyka Facebooka stawia przed firmami oraz agencjami marketingowymi szereg wyzwań. Facebook nie pozwoli sobie jednak na zepsucie relacji oraz powiązań z markami i wydawcami, na których zarabia przecież ogromne sumy pieniędzy.  Zdecydowanie wzrośnie zainteresowanie płatnymi reklamami, być może systematycznie będą wzrastać także ich ceny. Najdotkliwiej odczują rewoucję Facebooka firmy, które nie płacą za promocję treści. Przed nimi ostra walka nie tylko o zainteresowanie widzów ale także skłonienie ich do interakcji i osobistego zaangażowania. 

Ogromna siła tkwi już teraz w Facebookowych grupach gromadzących zaangażowanych, aktywnych użytkowników. Niewykluczone, że staną się one nowym skutecznym narzędziem komunikowania się marek z kientami.  

Czy rzeczywiście twórcy Facebooka tak bardzo troszczą sie o nasze zdrowie i poczucie szczęścia?
Czy może w grę wchodzą względy ekonowiczne, walka o użytkowników i ich czas. Wkrótce przekonamy się na własnej skórze czy nowe mechanizmy rzeczywiście wpłyną pozytywnie na nasze relacje z bliskimi i poprawią nasze samopoczucie.
Teraz życzenia: "Szczęśliwego Nowego Roku" nabrały jakby nowego wymiaru ;) 

 
 

Serwis korzysta z plików cookies w celu świadczenia spersonalizowanych usług na najwyższym poziomie, w tym usług statystycznych oraz w celu dostosowania zawartości do indywidualnych preferencji Użytkowników, zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.