"Nie ma Cię na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, to nie istniejesz" mówi jedna z prawd współczesnego e-marketingu.
Wpisując szukane hasło w okienko wyszukiwarki uruchamiamy cały proces analizy i wyławiania najwłaściwszych i najbardziej wartościowych odpowiedzi. Klikamy zazwyczaj w pierwsze 5 linków i prawdopodobnie znajdujemy już to czego szukaliśmy.
Przed wyzwaniem optymalizacji strony www staje każdy posiadacz witryny internetowej. Każdy chce, aby jego strona dumnie prezentowała się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania. Spośród ogromnej ilości stron Google wychwytuje jednak te, które są najbardziej wartościowe dla jego użytkowników.
Wyszukiwarka to potążna machina analityczna. Roboty Googla (programy) przeczesują strony i oceniają ich jakość według ustalonych reguł. Analizują one witryny podążając za linkami z jednej strony internetowej do drugiej. Strony są wiąc poddawane stałej ocenie, a głównym kryterium oceny jest przyjazność dla użytkownika.
Już na etapie projektowania witryny pomyśl o intuicyjnej nawigacji i czytelnym rozkładzie treści. Nie zapomnij o zdjąciach i ilustracjach dodatkowo uatrakcyjniających stronę. Witryna powinna być "przyjazna dla oka" aby użytkownicy spądzali na niej wiącej czasu. Mocne kolory, duże kontrasty i przesyt animacji bywają mączące. Ważne jest to, żeby odwiedzający znaleźli na Twojej stronie dokładnie to czego szukają. Warto zastanowić sią kim są nasi klienci i jak mogą nas znaleźć - jakie słowa wpiszą w wyszukiwarkę, jakie zadają pytania.
Artykuły i opisy na stronie powinny być odpowiedzią na to czego szuka Twój klient, musisz znać jego potrzeby. Wpleć w treść artykułu słowa kluczowe zachowując jednak racjonalny umiar, by treść nie wyglądała nienaturalnie.
Pokaż, że Twoja strona "żyje". Stwórz podstronę z wpisami w formie bloga albo działu aktualności i zadbaj o systematyczne pojawianie się nowych treści. Nie zapomnij o obrazku! - do każdego wpisu dodaj powiązaną ilustrację. Pamiątaj, że nazwa obrazka też ma znaczenie, wybierz taką, która wiąże sie tematycznie z treścią artykułu.
Dla wiąkszej wygody czytającego (oraz robota) podziel tekst na akapity i nadaj podtytuły zawierajcie przynajmniej jedno słowo kluczowe.
Zadbaj o linki wewnątrze na stronie, aby robot mógł się na niej wygodnie poruszać. Możesz linkować do strony z ofertą lub innych artykułów powiązanych tematycznie. Przekierowując na nią ruch sprawiasz, że staje sią bardziej atrakcyjna dla Google.
Jeżeli to możliwe angażuj swoich klientów. Zachącaj do pozostawiania komentarza lub oceny. Jest to równie ważne jak w przypadku strony na Facebooku. Być może okaże się, że masz naprawdę sporą rzeszę wiernych fanów, którzy nie korzystają z mediów społecznołciowych. Nie ma nic lepszego niż stali powracający goście na Twojej stronie
Z roku na rok zauważamy wzrost popularności urządzeń mobilnych. W styczniu 2017 roku ruch generowany w wyszukiwarce przez smartfony wzrósł o 30% w stosunku do roku poprzedniego. W 2016 roku po raz pierwszy odnotowano, że ruch mobile w internecie jest wyższy niż ruch desktop. Nie umknęło to uwadze Google. Już od jakiegoś czasu ocenia on każdą stronę pod kątem responsywności, poprawności i szybkości wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
Jeśli Twoja strona internetowa nie wyświetla się poprawnie na smartfonach lub tabletach rozwiąż ten problem jak najszybciej. Przez słabą jakość strony tracisz zainteresowanie Google i drastycznie spadasz w rankingu. Mobilna strona to teraz podstawa. Bądź mobile!
Kolejna garść SEO-porad już za tydzień, obserwujcie koniecznie naszego bloga ;)