BLOG

by CREO ARTE
|
01 Luty 2018

Pozycjonowanie stron – mini poradnik SEO dla każdego cz.2

OnPageSEO - optymalizacja strony www, cz.2

 

W poprzednim artykule sporo dowiedzieliśmy się o działaniach SEO, które sami możemy podjąć, aby poprawić jakość naszej strony www. Poznaliśmy zasady jakimi powinniśmy się kierować jako redaktorzy i moderatorzy witryny. Dziś trochę o budowie samej strony.

 

Idealna strona internetowa - strzeż się błędów.

Nawet jeśli nie jesteś programistą powinieneś znać kilka zasad. W końcu Twoja strona musi być idealna ;)
Przede wszystkim strzeż się błędów w kodzie. Sprawdź czy strona działa poprawnie przed "pokazaniem" jej robotom Google.
Uzupełnij wszystkie teksty i obrazki. Spokojnie wszystko dopnij na ostatni guzik i dokładnie przetestuj. Po zaindeksowaniu strony wszelkie zmiany, takie jak usuwanie, modyfikowanie podstron nie są mile widziane. Oczywiście dodawanie nowych treści jest zawsze na plus :)

 

Pamiętaj o słowach kluczowych w tytułach

Zapytaj swojego programistę jak nazwał katalogi i pliki. Muszą one tworzyć przejrzystą logiczna całość. Najlepiej aby w nazwie zawierały już słowa kluczowe.
W tytule strony głównej zawrzyj najważniejszą kluczową frazę. Każda z kolejnych podstron musi mieć swój unikalny tytuł. Przemyśl to dokładnie i pamiętaj o wcześniej zdefiniowanych słowach kluczach. Nie przesadzaj jednak z ich nadmiarem. Im mniej słów kluczowych w tytule tym bardziej atrakcyjne staje się to jedno, główne starannie wybrane. Oczywiście zawartość strony powiązana z nim tematycznie i atrakcyjna dla odbiorcy doda mu jeszcze mocy.

Odmieniaj słowa przez przypadki oraz stosuj rozbudowane zwroty. Bardziej opisowe słowa kluczowe pomogą odbiorcom znaleźć dokładnie to czego szukali.
Szybki przykład:
Słowo klucz: "kwiaty" ma bardzo szeroki zasięg. Lepiej jeśli bardziej sprecyzujesz o jakie kwiaty chodzi. "Kwiaty cięte" już bardziej zawęża krąg wyszukiwań i gwarantuje lepszą konwersję. Jeśli jeszcze bardziej uszczegółowisz swoje słowa kluczowe sprawisz, że trafią do Ciebie osoby, które właśnie twoich usług i towarów szukały. Tym samym pozbędziesz się błędnych skierowań i zmniejszysz współczynnik odrzuceń w witrynie.

Wskazówka: Jeśli masz problem ze znalezieniem odpowiednich słów zajrzyj do planera słów kluczowych. Darmowego narzędzia Google.

 

Zadbaj o łatwy kontakt z Twoją firmą

Zagwarantuj sobie wizerunek wiarygodnej i otwartej firmy. Dzięki temu zyskasz przychylność klientów oraz Google.
Zwróć uwagę na umiejscowienie danych kontaktowych na Twojej stronie. Dział "kontakt" powinien rzucać się w oczy. Numer telefonu i adres e-mail umieść na stronie głównej aby klient mógł go szybko znaleźć. Pokaż odwiedzającym, że nie boisz się kontaktu i chętnie służysz pomocą. Potwierdzisz tym także legalność i rzetelność swoich usług. Dla większej wygody klienta możesz dodatkowo przypiąć do swojej strony, coraz popularniejszy, czat online. W sieci znajdziesz mnóstwo darmowych i płatnych rozwiązań, których wdrożenie jest bardzo proste. Dasz radę ;)

 

Ułatw odwiedzającym wędrówkę po swojej stronie.

Zadbaj o to aby użytkownicy bez problemu znaleźli na Twojej stronie to czego szukają. Poruszanie się po witrynie musi być łatwe i intuicyjne. Przede wszystkim zbuduj przejrzyste menu. Poświęć na to trochę czasu. Poproś kogoś z zewnątrz aby przetestował Twoje rozwiązanie, zyskasz obiektywną opinię.
Jeśli posiadasz rozbudowaną stronę z podstronami pamiętaj o tzw. breadcumb'ie. Jest to widoczna na stronie ścieżce dostępu - hiperłącza powrotne do stron, które użytkownik poprzednio przemierzył, aby dotrzeć do bieżącej strony. Dzięki niej użytkownik wie gdzie dokładnie się znajduje i bez problemu odnajdzie się w strukturze strony. Roboty to lubią i doceniają to ułatwienie :)

 

Stwórz mapę swojej strony

Uporządkuj zawartość swej strony i zbierz wszystkie linki w jednym miejscu - w mapie strony. Nie zapomnij o dodaniu i tutaj słów kluczowych. Linki wzbogacone w słowa kluczowe pomogą robotom Google w zwiedzaniu i ocenie Twojej strony.

 

Więcej już wkrótce ;)

Serwis korzysta z plików cookies w celu świadczenia spersonalizowanych usług na najwyższym poziomie, w tym usług statystycznych oraz w celu dostosowania zawartości do indywidualnych preferencji Użytkowników, zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.